Суббота, 27.04.2024, 07:31
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Відділ освіти Костянтинівської райдержадміністрації

Меню сайту
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук
Архів записів
Друзі сайту
  • ДонОблІППО
  • Центр дистанційного навчання ДонОблІППО
  • Методичний кабінет відділу освіти
  • Історичний музей "Пам'ять серця"
  • Відділ інформаційних технологій ДонОблІППО
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Головна » 2017 » Март » 24 » Письмо як школа мислення
    17:14
    Письмо як школа мислення

    Навчання письма першокласників – це своєрідна школа мислення.  Формування навичок графічного письма молодших школярів – одна із складових загальної програми з української мови. Державний стандарт початкової загальної освіти передбачає формування навичок письма: правильного, чіткого зображення літер та їх поєднань; плавного письма складів, слів тощо. Проте опанування цих навичок не дається дитині відразу. Успіх навчання залежить від знання психо-фізіологічних особливостей першокласників.

    Як зробити процес навчання письма молодших школярів більш результативним? Які методи і прийоми застосовувати в практиці роботи вчителів з розвитку навичок дрібної моторики, що так необхідні для  всебічного розвитку першокласників? Це стало темою семінару – практикуму вчителів початкових класів, практичних психологів, учителів-логопедів з теми «Психолого-педагогічні аспекти формування навичок письма молодших школярів», який відбувся 22 березня 2017 року на базі Степанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

    Перед початком роботи  виступила директор школи Смазна Л.М. з теми «Імідж навчального закладу-запорука її сталого розвитку», доповнила виступ керівника закладу практичний психолог  школи Проценко А.Є. з проблеми «Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя».

    Семінар –практикум  відбувся у формі методичного моста під назвою «Школа майбутнього», в ході якої розглядалися актуальні питання з визначеної проблеми. У вступній частині заходу методист з початкової освіти Ходакова В.А. ознайомила вчителів із методичними формами роботи, спрямованими на формування навичок письма учнів 1 класу на основі психолого- педагогічних особливостей їхнього розвитку.

    Під час  інформаційної години учасники заходу мали можливість дізнатися про репрезентативні системи та особливості навчання молодших школярів за трьома категоріями: кінестетики, візуали, аудіали, а також отримали корисні поради практичного психолога Олександро-Калинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Негуляєвої М.А. щодо організації навчально-виховного процесу першокласників на різних етапах навчання з вироблення графічних навичок письма відповідно по відношенню дитини до певної репрезентативної системи.

     Давні люди казали: «Добре розпізнане-краще лікується». Про чинники, що впливають на порушення писемного мовлення учнів початкових класів   у процесі навчання грамоти йшлося у виступі завідувача районної ПМПК відділу освіти райдержадміністрації, учителя-логопеда Разумової Т.М.  Фахівець надала вчителям рекомендації з проблем дисграфії, дислаксії, які досить часто зустрічаються серед учнів початкової школи.

    У практичній частині семінару-практикуму учасники відвідали показовий урок навчання грамоти в першому класі з теми «Письмо великої букви Ц(«це»), складів, слів із нею. Письмо речень.» Учитель початкових класів Прокопець С.В. запропонувала учням незвичайну форму проведення: урок-подорож до цирку.  Протягом уроку діти виконували завдання клоуна-веселуна, успішно впоравшись з якими, отримали подарунки.

    Логічним продовженням семінару став майстер-клас на тему «Нетрадиційні способи формування графічних навичок письма першокласників».  Практичні психологи району Байгуш С.Л., Катеринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Негуляєва М.А.,Олександро-Калинівська ЗОШ І-ІІІ ст., учитель-логопед Разумова Т.М., Новодмитрівський НВК поділилися досвідом роботи з розвитку дрібної моторики в учнів початкових класів за допомогою спеціальних вправ для письма та рухливих ігр.

    На підсумковому етапі семінару творчі групи учасників висловили свої думки з приводу проведеного заходу. Під час обговорення колеги неодноразово відмічали, що набули багато цікавих ідей для своєї подальшої роботи. Кожен учасник отримав добірку інформаційно-методичних матеріалів, які допоможуть у роботі з першокласниками з проблеми формування графічних навичок письма на уроках навчання грамоти, в позаурочній діяльності та в роботі з батьками. Зробили висновок про те, що розвиток дрібної моторики молодших школярів- це справжня школа мислення, яка сприяє всебічному розвитку особистості.

    Фотоматеріали можна переглянути тут.

    Переглядів: 626 | Додав: viddil_osvitu | Рейтинг: 2.6/5
    Всього коментарів: 0
    avatar