Навчання письма першокласників – це своєрідна школа мислення. Формування навичок графічного письма молодших школярів – одна із складових загальної програми з української мови. Державний стандарт початкової загальної освіти передбачає формування навичок письма: правильного, чіткого зображення літер та їх поєднань; плавного письма складів, слів тощо. Проте опанування цих навичок не дається дитині відразу. Успіх навчання залежить від знання психо-фізіологічних особливостей першокласників.
Як зробити процес навчання письма молодших школярів більш результативним? Які методи і прийоми застосовувати в практиці роботи вчителів з розвитку навичок дрібної моторики, що так необхідні для всебічного розвитку першокласників? Це стало темою семінару – практикуму вчителів початкових класів, практичних психологів, учителів-логопедів з теми «Психолого-педагогічні аспекти формування навичок письма молодших школярів», який відбувся 22 березня 2017 року на базі Степанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Перед початком роботи виступила директор школи Смазна Л.М. з теми «Імідж навчального закладу-запорука її сталого розвитку», доповнила виступ керівника закладу практичний психолог школи Проценко А.Є. з проблеми «Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя».
Семінар –практикум відбувся у формі методичного моста під назвою «Школа майбутнього», в ході якої розглядалися актуальні питання з визначеної проблеми. У вступній частині заходу методист з початкової освіти Ходакова В.А. ознайомила вчителів із методичними формами роботи, спрямованими на формування навичок письма учнів 1 класу на основі психолого- педагогічних особливостей їхнього розвитку.
Під час інформаційної години учасники заходу мали можливість дізнатися про репрезентативні системи та особливості навчання молодших школярів за трьома категоріями: кінестетики, візуали, аудіали, а також отримали корисні поради практичного психолога Олександро-Калинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Негуляєвої М.А. щодо організації навчально-виховного процесу першокласників на різних етапах навчання з вироблення графічних навичок письма відповідно по відношенню дитини до певної репрезентативної системи.
Давні люди казали: «Добре розпізнане-краще лікується». Про чинники, що впливають на порушення писемного мовлення учнів початкових класів у процесі навчання грамоти йшлося у виступі завідувача районної ПМПК відділу освіти райдержадміністрації, учителя-логопеда Разумової Т.М. Фахівець надала вчителям рекомендації з проблем дисграфії, дислаксії, які досить часто зустрічаються серед учнів початкової школи.
У практичній частині семінару-практикуму учасники відвідали показовий урок навчання грамоти в першому класі з теми «Письмо великої букви Ц(«це»), складів, слів із нею. Письмо речень.» Учитель початкових класів Прокопець С.В. запропонувала учням незвичайну форму проведення: урок-подорож до цирку. Протягом уроку діти виконували завдання клоуна-веселуна, успішно впоравшись з якими, отримали подарунки.
Логічним продовженням семінару став майстер-клас на тему «Нетрадиційні способи формування графічних навичок письма першокласників». Практичні психологи району Байгуш С.Л., Катеринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Негуляєва М.А.,Олександро-Калинівська ЗОШ І-ІІІ ст., учитель-логопед Разумова Т.М., Новодмитрівський НВК поділилися досвідом роботи з розвитку дрібної моторики в учнів початкових класів за допомогою спеціальних вправ для письма та рухливих ігр.
На підсумковому етапі семінару творчі групи учасників висловили свої думки з приводу проведеного заходу. Під час обговорення колеги неодноразово відмічали, що набули багато цікавих ідей для своєї подальшої роботи. Кожен учасник отримав добірку інформаційно-методичних матеріалів, які допоможуть у роботі з першокласниками з проблеми формування графічних навичок письма на уроках навчання грамоти, в позаурочній діяльності та в роботі з батьками. Зробили висновок про те, що розвиток дрібної моторики молодших школярів- це справжня школа мислення, яка сприяє всебічному розвитку особистості.
Фотоматеріали можна переглянути тут. |