11 листопада 2017 року на базі Новодмитрівського навчально-виховного комплексу відбувся психолого-педагогічний семінар-практикум практичних психологів та педагогічних працівників-кураторів загальної середньої освіти Костянтинівського району з питання роботи з обдарованими та талановитими дітьми на тему «Особливості організації психолого-педагогічного супроводу обдарованих та талановитих дітей».
Учасниками заходу були 22 педагога та фахівців психологічної служби району за участю Прокоф’євої Л.Р., методиста з психологічної служби відділу освіти.
Загальною метою семінару-практикуму було розкриття ролі практичного психолога та вчителя в організації роботи з обдарованою та талановитою молоддю в освітньому закладі, а саме:
- попередженні виникнення проблем розвитку дитини;
- надання допомоги дитині у вирішенні актуальних завдань розвитку, навчання, соціалізації (труднощі у навчанні, проблеми з вибором освітнього і професійного маршруту, порушення емоційно-вольової сфери, проблеми взаємин з однолітками, учителями, батьками);
- психологічному забезпеченні освітніх програм;
- розвитку психолого-педагогічної компетентності (психологічної культури) учнів, батьків, педагогів.
На початку заходу методист Прокоф’єва Л.Р. , надала методичний коментар з проблеми «Особливості організації психолого-педагогічного супроводу обдарованих та талановитих дітей у сільській школі», охарактеризувавши актуальність обраної теми.
Директор Новодмитрівського навчально-виховного комплексу, Ібрагімов Р.Н., презентував учасникам заходу систему роботи школи з обдарованими та здібними дітьми. Показником системності та цілісної роботи є високі досягнення учнів у навчанні протягом багатьох років.
Завершила теоретичну частину семінару Шаповалова С.І., культорганізатор районного центру дитячої та юнацької творчості, яка у своєму виступі на тему «Робота з обдарованою дитиною в позашкільному просторі» ознайомила присутніх з організацією позашкільної освіти в нашому районі як однією із складових у системі безперервної освіти, спрямованої на забезпечення творчого, інтелектуального, духовного розвитку дітей та молоді.
Заступник директора Новодмитрівського навчально-виховного комплексу з науково-методичної роботи Міщенко Л.В. поділилася досвідом практичної роботи з даного питання, презентуючи комплексне заняття з елементами групової дискусії та гри для учнів-членів Малої Академії Наук «Шлях до успіху». Учителі та психологи у ході заняття виробили спільну стратегію і тактику поведінки дітей під час підготовки до захисту наукових робіт, а також відпрацьювали навички ораторського мистецтва та підвищили впевненість у своїх силах.
Під час проведення заняття в групі з елементами флештренінга на тему «Успішний вчитель-успішний учень» Борисевич Н.Н., заступник директора Новодмитрівського навчально-виховного комплексу з навчально-виховної роботи, запропонувала випробувати методи самоактуалізації особистості педагогів та поділилася релаксаційною методикою, спрямованою на профілактику емоційного вигоряння.
Цікавинкою семінару стало проведення гри-руханки «Австралійський дощ», яку запропонувала та провела практичний психолог Катеринівської ЗОШ – Байгуш С.Л. з метою забезпечення психологічного розвантаження учасників семінару-практикуму.
Практичний психолог Тарасівського навчально-виховного комплексу Літвінова – Де Моура Гонсалвес І.Л. провела майстер-клас на тему «Роль мотивації у розвитку здібностей обдарованих і талановитих учнів, активізація ресурсів», під час якого розкрила важливу роль мотивації у розвитку здібностей обдарованих і талановитих учнів. Учасники семінару практично відпрацівали тренінгові технології щодо розвитку власних ресурсів, мотивації.
Практичний психолог школи Хачатрян Л.К. протягом у всієї практичної частини ділилася досвідом роботи на тему «Формування та розвиток стресостійкості» як з обдарованими дітьми, так і з дорослими, що їх оточують – вчителі та батьки. Велику увагу психолог приділила важливості стимулювання саморозвитку педагогів, підвищенню їхньої психологічної компетентності, зокрема, готовності до роботи з особливо схильними до навчання і творчості дітьми.
На завершення практичної частини заходу Лусіне Хачатрян познайомила присутніх з можливістю використання в роботі техніки «Лялька-мотанка» (на основі ниток) - однією із практик арт-терапії, яка є ефективною для розвитку психологічної культури і підвищення рівня психологічного здоров'я. Використовуючи відповідні матеріали, учителі та психологи виготовили ляльку-мотанку «Ангел».
Теоретичні та практичні матеріали семінару–практикуму виправдали очікування учасників заходу щодо вдосконалення системи роботи з талановитою молоддю та забезпечення ефективності її функціонування в закладах загальної середньої освіти району.
За результатами опрацьованих анкет учасників семінару захід пройшов на високому методичному рівні та мав практичну спрямованість. |