На етапі реформування освіти актуальною стає проблема перебудови школи на інноваційну діяльність, засновану на педагогічному пошуку ефективних шляхів самореалізації особистості. Створення освітнього середовища для розвитку особистості є основним завданням сучасної школи.
Згідно з планом роботи методичного кабінету відділу освіти Костянтинівської райдержадміністрації 25 жовтня 2018 року на базі Торського НВК проведено засідання районної школи «Управлінець» для керівників закладів загальної середньої освіти з теми «Створення освітнього середовища як засобу формування компетентної особистості» за участі начальника відділу освіти Костомарової Н.А., завідувача МК Ходакової В.А., головного спеціаліста відділу освіти Кабанцевої К.В., методистів МК Годунової А.І., Макаренко О.В., Носової О.О.
Розпочався методичний захід з туристичного маршруту селом Торське. Заступник директора з НВР Приходько Н.В. та учні-екскурсоводи Дяченко Валентина, Свергун Діана, Воробйова Анастасія, Приходько Артем, Приходько Олеся ознайомили гостей з пам’ятними місцями своєї малої батьківщини: Алеєю пам’яті на честь почесного громадянина Костянтинівського району Тарасенка О.Г., Свято-Петропавлівським храмом, при якому діє недільна школа, спортивним клубом з греко-римської боротьби «Бросок», заняття в якому формують у молоді здоровий спосіб життя, виховують справжній чоловічий характер.
Гостинно відчинила двері для управлінців району школа-ювіляр, яка в цьому році відсвяткувала своє 45-річчя. Вітання учнів, українська мелодія запалили своєю енергетикою присутніх, а пісня у виконанні Михайлова Віктора стала особливим подарунком.
Організаційно-методичний модуль розпочала завідувач МК Вікторія Ходакова, яка науково-теоретично обґрунтувала тему засідання, наголосивши на тому, що сучасна школа повинна підтримати дитину, озброїти механізмами, технологіями розробки життєвих стратегій, спрямованих на формування гармонійної, компетентної, конкурентоспроможної особистості, яка вміє творчо розв’язувати проблеми, адекватно реагувати на зміни, постійно самовдосконалюватися.
Візитку школи представила директор закладу освіти Анжеліка Душенко. Метою педагогічного колективу Торського НВК, зі слів керівника, є створення оптимально організованого освітнього середовища, яке має розвивальний вплив, спонукає учнів до активної пізнавальної діяльності. У створенні такого середовища провідна роль належить педагогові, від готовності якого до такої діяльності прямо залежить ефективність освітнього процесу в цілому.
Під час проведення практичного модуля учасники заходу змогли переконатися в тому, що в Торському НВК працюють закохані у свою справу педагоги. Так, учитель початкових класів Казьонних О.П. запросила гостей на ранкову педагогічну зустріч, використавши вправу «Долонька». Під час створення ситуації взаємодії запропонувала учасникам взяти участь у проектній діяльності, створивши плакат очікувань.
Учитель української мови та літератури Мартиненко Н.М. представила інтерактивні форми роботи з використанням технологій розвитку критичного мислення як засобу розвитку словесної творчості, практично відпрацювавши вправи «Монофон», «Даймонд». Запропоновані інноваційні методи водночас слугують для розвитку творчих здібностей, а також сприяють спілкуванню та розумінню думки іншої людини.
Запропонувала ізотерапевтичні вправи та техніки, які надають можливість звільнитися від внутрішніх конфліктів, учитель початкових класів, трудового навчання Мігунова Т.І. Результатом роботи була абстрактна енергетично позитивна композиція «Пазли добра».
Майстер-клас «Батьківські збори з елементами тренінгу «Сім’я – школа любові» провела учитель початкових класів, педагог-організатор Безух Ю.С., під час якого педагогічні працівники стали учасниками обговорення психолого-педагогічних ситуацій з проблем свідомого підходу батьків до навчання та виховання дітей. До групової діяльності долучилася представник батьківського комітету школи Воробйова Л.В.
Обговоривши актуальні питання щодо створення нового середовища під час освітнього процесу та в позакласній діяльності, керівники закладів освіти району зробили висновок про те, що система роботи Торського НВК спрямована на реалізацію основних положень Концепції Нової української школи, а також сприяє постійному професійно-особистісному розвитку, самовдосконаленню й самореалізації педагогічних працівників.
Фотоматеріали можна переглянути тут. |